Rabu, 7 Oktober 2015

Penyelesaian kain baju yang berlambak

Teks : Aminah Mahmud

Assalamualaikum

Saya inginkan kongsikan sedikit ruang penyimpanan yang saya gunakan untuk pakaian anak-anak. Sebelum ni, saya memang pening kepala dengan pakaian anak-anak yang banyak.

Pada awalnya saya berangan nak ada drawer IKEA untuk baju anak-anak. Tapi kan benda alah tu mahal jugak harganya  walaupun setiap tahun IKEA akan turunkan harganya. Walaupun begitu saya masih berharap boleh deko bilik anak-anak ala IKEA lah kan. Drawer tu boleh je beli kat kedai biasa, lagi murah. Cumanya bakul dalam drawer tu pulak yang mahal. Bila kira-kira nak sama ngan harga drawer pula kos untuk bakul tu. Huhu takpelah nampaknya saya harus bertukar kepada alternatif lain.




Drawer kat atas ni dah lama saya tengok rumah seseorang yang ada anak ramai. Dia bagitahu dia simpan baju  anak-anak dan bagi bahagian masing-masing supaya senang untuk kemas baju dan nak cari baju untuk pakai. Tapi idea ni memang saya tak kongsi dengan suami sebab saya tak berkenan. Maklumlah tak secantik kalau guna drawer IKEA tu.hihi ..nak jugak IKEA kan. Tapi kan, suami saya ambik keputusan beli je rak kat atas. Terpaksalah saya ikut je. Sekarang rumah saya dah kurang sepah dengan baju anak-anak yang tak sempat dilipat selepas diangkat dari jemuran. Kerja pun senang sikit, cuma perlu asingkan baju setiap anak dan masukkan dalam petak rak masing-masing. Tak perlu nak lipat. Kalau ada masa lebih bolehlah nak lipat bagai.




----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mencari seterika ajaib untuk memudahkan kerja -kerja menggosok baju?

            
Ada yang sekerat hari menggosok baju kerja dan baju sekolah anak. Ada yang sampai berpeluh-peluh menyudahkan kerja menggosok pakaian yang berbakul-bakul. Teringin nak mudahkan kerja dengan seterika steam phillips yang ohsem??  Harga special pm/ whatsap 0192179233. Jimat masa dan jimat tenaga. 




Tiada ulasan:

Catat Ulasan