Khamis, 11 September 2014

Buat kek marble guna pressure cooker noxxa


Teks : Aminah Mahmud

Assalamualaikum.

Bulan september sudah menjelma. Bulan ini kami menyambut hari ulangtahun kelahiran anak yang sulung dan ketiga. Kedua-duanya lahir pada bulan september. Jadi, kita raikan sambutan berganda buat mereka berdua. Sejujurnya keluarga kami tidaklah terlalu obses untuk meraikan hari jadi setiap tahun. Malah ada tahun-tahun yang kami tidak raikan dan berlau begitu sahaja. Sebenarnya saya tidak begitu menggemari majlis sambutan hari jadi yang besar-besaran dan kelihatan sudah menjadi trend dan ikutan rakyat Malaysia di bandar khususnya. Pada saya ini salah satu penyebab duit bocor di kalangan ibu bapa. hoho. Oh, tetapi pandangan ini berkecuali dan bergantung pada status kewangan dan gaya hidup masing-masing. 






Pulang dari tempat kerja, sempat saya cari tepung kek marble segera yang saya beli di pasaraya. Cuma perlu tambah telur sahaja. Bahan-bahan lain semuanya sudah tersedia di dalam pek segera tersebut. Jadi apalagi, terus putar semua bahan. Apabila semua bahan dah sebati terus tuang dalam inner pot pressure cooker Noxxa. Saya setkan pada fungsi steam selama 20 minit. Pastikan juga tombol pada fungsi steam dan jangan risau jika ada bunyi yang keluar. Ia adalah normal. Selepas 20 minit kek marble siap!

Selamat hari ulangtahun buat anak ummi....Nur Izzah dan Muhammad Al-Azhad.
                                
                                    

Tiada ulasan:

Catat Ulasan