Sabtu, 19 Julai 2014

Permata hati

Teks : Aminah Mahmud

Assalamualaikum....

Salah satu sebab saya mahu punya blog ialah untuk mencatatkan kisah anak-anak. Ia sebagai tanda ingatan buat mereka. Walaupun kelihatan seperti sudah terlambat, tidak mengapa. Asalkan saya sudah bermula mulai sekarang. Sebelum saya mencoret lebih lagi pengalaman sebagai ibu kepada 4 orang permata hati, baiklah saya kenalkan anak-anak saya.


 Nur Izzah nama diberi. Anak sulung yang kini sudahpun menginjak usia 8 tahun. Sudah bersekolah darjah dua. Saya melahirkan anak sulung di Hospital Temerloh, Pahang. Dia sungguh cerminan diri saya yang agak pendiam dan pemalu di sekolah. Selebihnya memang penakut dan malas makan ubat macam ummmi....hehe. Ke mana tumpahnya kuah kalau bukan ke nasi kan. Lebih suka berbaju kurung dan berjubah. Alumni Taski ABIM Serdang.



 Ini pula anak ke-2 kami. Nur Zahra Sufiah, dilahirkan di Hospital Serdang, Selangor. Sekarang dah berusia 5 tahun. Dah masuk tadika di Little Khalifah Iman. Orang kata anak kedua biasanya perangai pelik sikit. Tantrumnya pun boleh tahan kan. Suka selongkar atau baiki barang. Sangat petah berkata-kata @ cakap banyak. Kalau mak saudaranya bertandang ke rumah, 20 minit pertama macam-macam dia nak tanya dan cerita. Tak sempat orang tu nak berehat. Migrain mak sedara. Haha.



Anak ke-3 kami, seorang putera.Muhammad Al-Azhad namanya. Dia pula dilahirkan di Hospital Temerloh, Pahang. Berusia 3 tahun,  suka ikut ayahnya ke surau dan ke kuliah kitab. Moga jadi ustaz bila besar nanti!


Seterusnya anak ke-4 kami, Nur Azlyn Qaisara sudahpun berumur 7 bulan. Kali ni bersalin kat Hospital Serdang, Selangor. 


Salam sayang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan