Selasa, 19 Ogos 2014

Mari amalkan makan buah-buahan semasa perut kosong

Teks : Aminah Mahmud

Assalamualaikum....

Sudah lama saya terbaca artikel yang di emel dan juga kandungan whatsap kumpulan yang memberikan maklumat tentang cara makan buah-buahan dengan betul. Saya salin sedikit untuk tatapan pembaca.

"Makan buah-buahan semasa perut kosong sebagai salah satu strategi untuk menyembuhkan kanser.  Sehingga akhir-akhir ini, kadar kejayaan saya dalam menyembuhkan kanser adalah kira-kira 80%. Pesakit kanser tidak patut meninggal dunia. Penawar untuk kanser sudah dijumpai. Ia terpulang sama ada anda percaya atau tidak. Saya berasa amat terkilan untuk beratus-ratus pesakit kanser yang mati di bawah rawatan konvensional " - Dr Stephen Mak

Saranan Dr Stephen adalah supaya kita mula makan buah sebelum makan makanan lain. Ia adalah penting sebagai agen pelawas dan juga berperanan untuk menyahtoksik sistem kita, membekalkan banyak tenaga untuk penurunan berat badan dan aktiviti kehidupan yang lain.

Jadi, apalagi kawan-kawan. Mari kita amalkan saranan pakar. Bukan kena keluar duit pun, cuma tukar cara kita makan buah. Selama ini kita selalu anggap buah ni sebagai pencuci mulut, jadi kita ambil selepas sudah makan berat. Sudah habis nasi sepinggan baru jamah buah-buahan.

Saya sendiri sudah mula amalkan saranan ini. Jika ada program seperti seminar di hotel, sebolehnya waktu makan saya mula ambil buah-buahan dulu sebelum jamah nasi.



Pelbagai jenis buah-buahan. Pilih yang mana suka!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan