Jumaat, 31 Julai 2015

Rasa kebas ketika mengandung

Teks : Aminah Mahmud

Usia kandungan saya sudah menginjak 6 bulan. Sungguh cepat masa berlalu. Selepas berlalu trimester yang pertama saya rasa lebih bertenaga. Sememangnya pengalaman mengandungkan 4 orang anak sebelum ini menyaksikan berlaku sedikit alahan dan keletihan pada trimester pertama. Memasuki trimester yang kedua masalah itu hilang cuma terasa perut pula yang makin memboyot, haha. Makan memang kena jaga supaya tiada kenaikan berat badan yang mendadak. Lain-lain memang tiada masalah.

Namun untuk kandungan kelima ini, saya menghadapi rasa kebas-kebas pada kaki dan tangan yang agak teruk. Perjumpaan bulanan dengan doktor di klinik, saya ambil kesempatan bertanyakan masalah saya ini. Doktor maklumkan ini masalah biasa pada wanita mengandung. Jadi doktor cadangkan supaya saya mengambil supplement kalsium.  


                                             Supplement Cal mag D plus brand Nutrilite

Supplement keluaran amway ni saya kongsi dengan suami. Encik suami minta saya belikan sebelum tu sebab dia aktif bersukan dan rasa lenguh-lenguh pada lutut. Sekarang saya join sekali ambik supplement ini untuk saya juga. Sumber kalsium dari supplement ini bagus untuk tulang, gigi dan urat-urat. Ia juga berkesan untuk menghilangkan lenguh-lenguh badan selain melawaskan pembuangan angin dari badan. Pengalaman suami yang ambil supplement ini lebih awal dari saya, katanya sakit lutut dan lenguh badan sudah berkurangan. Hmmm nantikan pula macam mana masalah kebas kaki dan tangan saya ni, ok ke tak lepas ni.

Sekian dulu..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan